Back to basic - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lizzy Visser - WaarBenJij.nu Back to basic - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lizzy Visser - WaarBenJij.nu

Back to basic

Blijf op de hoogte en volg Lizzy

09 November 2014 | Australië, Sydney

Een kwartier te laat maar hup Daar gaan we dan in de auto naar de Airport. Gelukkig wonen Ingrid en Tim 10 minuutjes van de AirPort vandaan want de balie sluit om 6 uur en we vertrokken 5.45 uur. En natuurlijk zat het verkeer niet mee.. Duurde het heel lang om je tas af te geven.. Dus dan kruip je voor bij de douane om je vlucht te halen en als je tas eenmaal door de scan gaat, je je tas open moet maken voor extra controle.. Dan nog eens even je paspoort vergeet bij de douane door het gehaast.. Maar hebben het toch voor elkaar gekregen om de vlucht te halen om op tijd in Sydney te zijn om Paul (vriend van Jeroen) en evelyne te zien.

Na het uitzwaaien van Paul en evelyne zijn we een parkje in gegaan om onze tijd te doden. We zouden pas om 15.30 uur door Trevor opgehaald worden en we waren al in 10.00 uur van het vliegveld af. Tegen een uurtje of 2 zijn we weer richting de metro gegaan om naar centraal station te gaan. Daar zou Trevor ons ophalen en daar kwam tie dan, aangereden in onze auto! Ohja.. Dat heb ik nog niet vermeld. We hebben een auto gekocht!! Een Honda odessy, een 7 persoons auto. Hij is groot genoeg om de stoelen eruit te halen en een bed erin te bouwen. Het is een prima autootje. Die avond heeft Jeroen een rondje erin gereden met Trevor om te oefenen. De volgende dag zijn we hout, een matras en andere dingen gaan halen om de auto om te toveren tot een mini caravan. Zo gezegd, zo gedaan... Die middag hadden we alles er al ingebouwd zodat we de volgende dag aan ons avontuur (nouja meer mijn avontuur. Ik ben het luxe paardje haha) 'in de wildernis slapen' konden beginnen. Aangezien we in Sydney waren, waar we de spits als beginners het beste konden (lees: moesten) vermijden, hebben we alles lekker op het gemakje gedaan en zijn we om 11 uur vertrokken richting wollongong via Royal national park. Hier hebben we boodschappen gedaan zodat we even een rustmoment hadden. Het is wel even wennen om aan de andere kant van de weg te rijden. Na de boodschappen hebben we onze weg vervolgt naar Jervis bay. Hier hebben we overnacht. De volgende ochtend (6.00 uur!) zijn we richting Batemans bay gegaan. Hier hebben een cruise geboekt welke pas 3 uur later vertrok. Om onze tijd te doden hebben we een rondje gelopen en een rog geaaid, AWESOME!!
Na dit awesome gebeure begon de cruise wat leuk was om te doen. Na de cruise zijn we weer vertrokken richting Merimbula waar we hebben overnacht en de volgende dag hebben doorgebracht. We hebben geprobeerd om walvissen te zien maar helaas, ze waren er niet. De dag hadden we verder opgevuld met een rondje lopen door het dorp en kijken wat onze volgende plek zou worden. We hadden besloten om ook deze nacht door te brengen in de buurt van Merimbula. De planning voor de volgende dag was om naar Bega te gaan maar eenmaal aangekomen was er niet veel te doen wat wij leuk vonden. We zagen wel dat er een platypus reservaat was in bombala. Dus hup de auto in en richting de platypus via de toeristische route. Het dorpje zelf was niet veel, 5 winkels en een postkantoor maar ze hebben wel een platypus reservaat. We kwamen rond een uurtje of 1 aan en gelijk door gereden naar het reservaat maar het was niet de juiste tijd om de platypus te spotten. Je kan ze het beste 's ochtends vroeg of 's avonds laat spotten. Dit wetende waren we maar richting de camping gegaan. Daar kwamen we een andere backpacken tegen uit België. Dat was best gezellig. Aangezien je de platypus 's ochtends vroeg het beste kon zien, waren we er om 6 uur uitgegaan om de beestjes te spotten. In het begin konden we ze nog niet zien maar eenmaal een gezien te hebben, zagen we er steeds meer. Cool!
Na het spotten hebben we lekker op het gemakje ontbeten en zijn we richting jindabyne vertrokken. Hier zijn we door de bergen gereden en Jeroen heeft zijn hengel uitgegooid. De volgende dag zijn we door gereden naar thredbo waar we Mountain kociousko hebben beklommen. De volgende dag zijn we doorgereden naar albury en wollongong. We hebben hier een beetje rond gelopen en zijn nog naar de Hume dam geweest. Aangezien we de volgende dag om 2 uur in eildon hadden afgesproken zijn we een stukje verder gereden naar oxley zodat we de volgende dag niet al te vroeg op hoefde. In eildon hebben 5 dagen doorgebracht bij het meer. Nicht marnie en ray en de kids hebben hier een vakantie huisje en een boot. We hebben gewaterskied, op een opblaas band gezeten andere dingen gedaan. Cool. Na de leuke dagen hebben we onze laatste spullen opgehaald bij Tim en Ingrid en hadden we een dinner bij Johanna, waar we ook hebben geslapen. Na een goede nachtrust zijn we doorgereden naar marnie en Ray's huis. Hier hebben we 3 dagen doorgebracht en ons vervoer geregeld voor nieuw Zeeland. Dat gaat een leuke maand worden!
Zaterdag rijden we naar Sydney voor onze vlucht welke maandag ochtend vroeg vertrekt.

• 09 November 2014 - 10:48

Liesbeth Van As:

Wat leuk weer om je verslag te lezen. Blij dat het zo goed gaat. Heel veel plezier nog samen en ik kijk weer uit naar het volgende verslag. Pas goed op elkaar. Groetjes. Xxx

• 09 November 2014 - 11:22

Annemiek En John:

Klinkt weer allemaal super lizzy! Geniet!

• 10 November 2014 - 09:16

Cora:

Geweldig om te lezen Liz,
    Nog veel plezier in Kiwiland en geniet ervan.