The great ocean road! - Reisverslag uit Grampians, Australië van Lizzy Visser - WaarBenJij.nu The great ocean road! - Reisverslag uit Grampians, Australië van Lizzy Visser - WaarBenJij.nu

The great ocean road!

Blijf op de hoogte en volg Lizzy

24 Oktober 2014 | Australië, Grampians

The Great Ocean Road tour!
De eerste dag begon al vroeg. Om 6.45 uur werden we opgehaald waarna we eerst een paar uur hebben gereden richting de mechanzie falls. Hier hebben we even rondgelopen en hebben we de weg vervolgd naar de grampians national park. In dit park hadden we ook onze overnachting.

De volgende morgen begon met een hike van 2,3 km. Aan het begin van het pad was er een voetbalveld vol met kangaroo's. Leuk joh! We hebben er zelfs een geaaid. Na de hiking zijn we naar een cultureel centrum gegaan waar we de geschiedenis van de aboriginals konden lezen, erg interessant. De lunch vond weer plaats op een van de openbare 'Barbie' (barbecue) plaatsen. Echt tof hier die openbare Barbie plaatsen. Moeten ze in Nederland ook eens doen!
Na de lunch zijn we doorgereden richting de 12 apostels. Onderweg hadden we nog een aantal stops om van het uitzicht te genieten. De 12 apostels vonden we niet zo indrukwekkend omdat al gelijkwaardige 'torens' hadden gezien. Het is wel een mooie plek tijdens zon ondergang! Die avond hebben we ook een blood moon gezien. Dit komt 2x per jaar voor.

De laatste dag van de tour begon met een hike van ongeveer een uurtje in een rain forest, vervolgd met een plasstop in een klein plaatsje bij het strand en toen begon dan eindelijk the great ocean road ! Wat is dat toch een prachtige route!
Ergens langs de route was er een klein plekje waar je 'wilde' vogels kon voeren. Je deed wat voer in je hand en een vogel komt zo op je arm zitten om het op te eten. Het waren mooi gekleurde vogels, fel groen met een rood borstje, witte vogels met een gele hanenkam, een hele rode vogel. Daarna hadden we lunch bij het strand wat natuurlijk ook weer een prachtige plek was. Na de lunch gingen we door richting Torque waar onze laatste stop was. Onderweg hadden we nog een paar stops bij onder andere een bekende vuurtoren waar een serie in afspeelde. Geen idee welke serie het was..
Na het grote ijsje in Torque begonnen we aan de laatste kilometers naar Melbourne centre waar we werden opgehaald door tante Barbara :).

• 24 Oktober 2014 - 07:01

Peter:

Veel plezier

• 24 Oktober 2014 - 10:58

Karin Westerlaken:

Oohhhh wat een mooi reisverslag!!!!
    Jullie maken echt een droomreis :)
    Ben echt een beetje veel jaloers;)
    Ik kan niet wachten op het volgende verslag,nog heel veel geniet momentjes♡.

• 25 Oktober 2014 - 12:27

Cora:

Jullie maken een geweldige reis.
    Leuk he die kangaro's ! Schitterend om die in hun eigen omgeving te zien.
    Geniet er nog maar lekker van.
    Groetjes aan Barb.

• 31 Oktober 2014 - 10:44

Theo&Lillian:

Ha Liz & Jeroen, wat gaaf om jullie zo te volgen. Sweet memories voor ons.. We wensen jullie nog een heerlijke tijd met heel veel 'wow'momenten. Liefs en groetjes aan Barb en de rest van de familie natuurlijk en we kijken uit naar het volgende verslag ;). Bye bye, Theo & Lillian xx.

• 31 Oktober 2014 - 10:51

Theo Van Der Ven:

Ha Lizzy!

Kon het even niet laten je te spotten via deze site. Geweldig, alle avonturen die jullie meemaken, Top. geniet ervan en blijf vooral schrijven en veel foto's, dat is leuk voor het thuisfront en voor later.

Geniet ervan, kijk uit met oversteken en tot het volgende verslag,

Theo