singapore - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Lizzy Visser - WaarBenJij.nu singapore - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Lizzy Visser - WaarBenJij.nu

singapore

Blijf op de hoogte en volg Lizzy

28 September 2014 | Australië, Adelaide

Met een kleine vertraging van een half uurtje stegen we om 03.00 uur op. Het was een goede nachtvlucht maar slapen is er niet veel van gekomen.

We moesten lang wachten op onze bagage en het was even zoeken hoe we het beste naar onze hostel konden gaan. We hadden maar voor een shuttle bus gekozen want we waren moe van de vlucht. Eenmaal aangekomen bij de hostel ben ik gelijk in slaap gevallen en heb 2 uur geslapen wat ik eigenlijk niet had moeten doen. Die nacht lag ik natuurlijk klaar wakker om 1.30 uur maar het voelt toch een beetje als thuis met een snurkend persoon onder je. De volgende dag hebben we lekker uitgeslapen tot 11.30 uur. We zijn op het gemakje ontwaakt en ons zelf klaar gemaakt voor de dag. We wisten niet precies wat we zouden gaan doen dus we hebben maar de metro gepakt en door Singapore gelopen waar we uiteindelijk bij Chinatown terecht kwamen. Leuk om zoiets te zien! Al die Chinese versieringen die over de straten hangen en 's avonds verlicht zijn, de kleine verkoopkraampjes en de Chinese eettentjes. Als afsluiting van Chinatown zijn we bij de Chinese tempel geweest. De Chinese kunst heeft toch wel iets moois. Het was alweer donker aan het worden dus zijn we op het gemakje langs de river walk naar een metro station gelopen, terug naar de hostel.

Eenmaal terug in het hotel zijn we verplaatst naar een andere kamer wat ik zelf wel heeeeeel fijn vond! De eerste nacht hebben we op een kamer met 6 andere personen geslapen die in het hostel wonen. Allemaal enge/rare mannetjes.. Ik vond het maar niks. Gelukkig kregen we een kamer waar we meer loopruimte hadden, jongere/leukere mensen sliepen en lekkerder rook. Misschien is een hostel toch niet zo erg :).

Voor de volgende dag hadden we besloten om even een rustig dagje te houden aan het strand. Even bijkomen van alle indrukken en vliegreizen. We hadden toch een prachtig stukje strand op santosa island. Het leek net alsof we op een resort zaten. We hebben daar een beetje gezwommen, rondgelopen, gezwommen en gelegen. Heerlijk zo'n dag!
Wat ons wel is opgevallen, is dat er bijna geen beestjes rondlopen, het bijna overal schoon is, de wc's gratis zijn en dat ik heel erg verbrand was na een dagje strand.

De laatste dag in Singapore is alweer aangebroken, de laatste dag van sightseeing en de dag voor dat we Australië in gaan. De dag hebben we afgesloten met een bezoekje aan de Chinese en Japanse tuinen, little India en Garden by the bay. De tuinen waren prachtig om te zien. Little India vonden we aardig tegen vallen zeker nadat we Chinatown gezien hebben. Gardan by the bay was ook erg mooi. Daar hebben we de zon onder zien gaan en vervolgens nog ons rondje in de prachtig verlichtte Garden afgemaakt.

Singapore zit er alweer op! Het is tijd om aan ons avontuur te beginnen in Australië.

• 30 September 2014 - 17:14

Cisca:

wat leuk om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben zo reizen we weer mee richting australie

• 30 September 2014 - 17:58

Jolanda En Paul:

Wie bedoelde met het snurken? Fijn om te horen det je ook daar het thuis gevoel hebt. Nu alweer in Australië. Nu gaat het echt beginnen. Wel blijven schrijven want we kijken er naar uit. Veel plezier xxxx