WOW! wat een stad ! - Reisverslag uit Lavender, Verenigde Staten van Lizzy Visser - WaarBenJij.nu WOW! wat een stad ! - Reisverslag uit Lavender, Verenigde Staten van Lizzy Visser - WaarBenJij.nu

WOW! wat een stad !

Blijf op de hoogte en volg Lizzy

25 September 2014 | Verenigde Staten, Lavender

Na een vlucht van 6,5 uur met hier en daar wat turbulentie zijn we geland in Dubai! Tijd om uit het vliegtuig te stappen en Dubai te ontdekken. Wat een prachtige luchthaven trouwens. Groot, ruim, schoon, prachtig!

We hadden al snel onze bagage dus hop een taxi zoeken om ons naar het hotel te brengen. Eenmaal aangekomen bij de taxiplaatsen zagen we dat er een hele rij stond welke binnen al begon. Wij netjes achteraan aangesloten en zo stapje bij beetje kwamen we dichterbij de taxi en ook dichterbij bij de buitenlucht. Pff.. Wat kregen we een klap in ons gezicht van de hitte. Dat wordt dus even wennen. Onderweg hebben we met grote ogen gekeken naar de omgeving. Het is zo anders als Nederland. Hoe dichter we bij het hotel kwamen hoe meer we zo iets hadden van.. 'Mmh in wat voor buurt komen we terecht?' Gelukkig viel dat allemaal mee en was het personeel heel vriendelijk en behulpzaam.

Dag 1, we waren laat aangekomen in het hotel dus hadden we besloten om even uit te slapen en bij te komen van de reis maar dat zat er niet in. Om 8 uur locale tijd werden we wakker van de housekeeping. Aangezien we toch al wakker waren besloten we om er maar uit te gaan en de stad in te gaan richting Dubai mall, burj kalifa en de palm eilanden. Wat is die Dubai mall groot zeg! 4 verdiepingen met heel veel winkels, een bioscoop, een schaatsbaan, een aquarium en zelf een game hal! We hebben er bijna 6 uur rondgewandeld. Dat is al heeeel wat aangezien Jeroen niet van winkelen houdt. Vervolgens besloten we om naar de palm eilanden te gaan. Wat een avontuur was dat weer. Eerst op de map gekeken waar het lag en wat de beste metrostation zou zijn. Vanaf het metrostation was het nog wel even lopen. We hebben 45 minuten rondgelopen in 35/40 graden op zoek naar de metro die je naar het eiland zou brengen. Onderweg zijn we door straatjes en bouwplaatsen gelopen, fietsers die op een nationale weg zien fietsen, er achter gekomen dat het land niet gebouwd is voor voetgangers en sommige voetpaden naar de berm leiden. Onderweg zijn we nog 2 andere koppels tegen gekomen die ook op zoek waren naar het eiland. We hadden onze weg met hun samen vervolgd. Op het eiland hadden we een stukje gelopen en de zonsondergang gezien. Daarna zijn we gaan eten in de Dubai mall met als uitzicht de Dubai fountains show.

Dag 2, alweer de laatste dag in Dubai. De dag zijn we vroeg begonnen met een bezoek aan de burj kalifa. Het hoogste gebouw ter wereld! Wat een prachtig uitzicht heb je boven zeg! Land inwaarts zie je enkel alleen maar zand en langs de kust alle huizen, gebouwen, fonteinen, hotels ect. Mooi om dat contrast een keer gezien te hebben! Na een paar uur rond gewandeld te hebben, hebben we een poging gewaagd om het strand op te zoeken, tevergeefs... De kustlijn (die te bereiken was met de metro) was helemaal afgezet door werkzaamheden. Na een kwartiertje rondgelopen te hebben in het veel te warme weer (40gr!) zijn we maar weer snel terug richting de metro gelopen. De airco in. In alle gebouwen en afgesloten ruimtes hebben ze airco waardoor het lekker cool is. Overdag zie je ook bijna niemand buiten lopen, alleen die gekke toeristen. Onderhand was het alweer bijna tijd om terug te gaan naar het hotel waar we opgehaald zouden worden voor de safari. Rond 3 uur werden we opgehaald bij het hotel waarna we nog een ander koppel hebben opgehaald. Na een uur rijden kwamen we aan bij een klein, voor toeristen opgezet, plekje waar we Quad en buggy konden rijden. Bij het boeken van de safari zeiden ze dat dat inclusief was waardoor we weinig geld hadden meegenomen. Maar helaas we moesten er voor betalen dus we konden het niet doen. Ook werden we 'aangevallen' door de verkopers die je iets proberen aan te smeren. Bah! Nee is nee. Haha. Na een half uurtje wachten ging de safari beginnen. Was echt super! Ik kreeg een beetje gevoel van Dakar, lekker door de woestijn heen crossen. Tijdens het avond eten kregen we echte Arabische dansen te zien en hebben een klein stukje op de kameel gereden. Helaas is de spits in Dubai later als bij ons waardoor we er 2 uur over hadden gedaan.
Bij het hotel werden we weer afgezet waar we ons ook even hebben opgefrist. De tassen pakken uit de luggage room en richting het vliegveld met de metro. Dubai zit er alweer op!

Ohja en bezine ongelood 98 kost hier ongeveer 45 cent!

• 25 September 2014 - 22:46

Paul:

Leuk lizzy die verslagen, blijven schrijven hoor..
    Veel plezier verder en geniet er maar van.

• 26 September 2014 - 07:14

Liesbeth :

Hou Lizzy,

Gaaf hè. Daar ben je toch maar weer lekker mee weg. Wereldregering lijkt me. Goede reis verder en leuk dat We je zo kunnen volgen. Pas goed op elkaar. Groetjes. Xxx

• 26 September 2014 - 07:27

Petra:

Hoi lizzy, wat gaaf zeg je reisverslag, zo zijn we er een klein beetje bij!!!

• 26 September 2014 - 11:09

Karin Westerlaken:

Hoi Lizzy en natuurlijk ook Jeroen.
    Heel leuk hoor,om het reisverslag te lezen,zou beleven we de reis een heel klein beetje mee.
    Ik ben al benieuwd het volgende verslag:)
    Liefs karin

• 26 September 2014 - 12:11

Isolde:

Heerlijk die verhalen om te lezen. Ga zo door en geniet van alles, ook van de hitte

• 26 September 2014 - 13:01

Cisca:

lekker alles mee beleven en vooral lekker genieten jullie

• 26 September 2014 - 21:30

Peter Gevaert:

Vooral doorgaan
    Doe de groeten aan Chang Kwun

• 26 September 2014 - 23:32

Nada De Mol:

Ik wens jullie een fijne tijd , geniet

• 28 September 2014 - 19:11

Silvia Trouwen:

Hoi Liz (en Jeroen),
    Super leuk jullie verslag! Ik kijk al uit naar de volgende. Bye, bye